هشدار جدی همچنین به گیاهخواران زن

یک مطالعه اخیر نشان می دهد که دلیل روی آوردن بسیاری از افراد به رژیم غذایی گیاهخواری بهره مندی از مزایای آن برای سلامتی است، اما این موضوع ممکن است برای استخوان های بدن مضر باشد.

بر اساس این گزارش، اگرچه مطالعات بیشتری برای درک اینکه چرا گیاهخواران بیشتر در معرض خطر شکستگی لگن هستند، مورد نیاز است، محققان بر این باورند که شاخص توده بدنی پایین (BMI) و کمبود مواد مغذی در این امر نقش دارند.

بر اساس مطالعات منتشر شده در یک مجله پزشکی (BMC Medicine)، 26000 زن 35 تا 69 ساله در بریتانیا مورد بررسی قرار گرفتند. این مطالعه خطر شکستگی لگن را در بین گیاهخواران، ماهی خواران و کسانی که گهگاه گوشت می خورند در مقایسه با زنانی که به طور منظم گوشت می خورند، ارزیابی کرد. بیش از یک چهارم اعضای این گروه (28 درصد) گیاهخوار هستند، در حالی که یک درصد گیاهخوار هستند.

در طی یک دوره بیست ساله، محققان 822 مورد شکستگی لگن را در میان گروهی از زنانی که معاینه شده بودند مشاهده کردند. بر اساس نتایج، افزایش خطر شکستگی لگن تنها در میان افرادی که گیاهخوار بودند مشاهده شد.

جیمز وبستر، یکی از اعضای دانشکده رژیم غذایی دانشگاه لیدز، انگلستان و نویسنده این مطالعه، گفت: “در حالی که BMI پایین برای بهبود بسیاری از بیماری ها مفید است، در عین حال، کمبود وزن می تواند منجر به توده چربی ناکافی شود. و سلامت استخوان و ماهیچه ضعیف است که هر کدام می توانند خطر شکستگی لگن را افزایش دهند.

BMI تخمینی از چربی بدن بر اساس وزن و قد است. میانگین BMI گیاهخواران در این مطالعه کمی کمتر از گوشت خواران بود.

وی تصریح کرد: افرادی که در هنگام زمین خوردن چربی بدنشان کمتر است، کمبود عضله نسبت به استخوان هایشان باعث می شود استخوان ها ضربه ببینند و زمین خوردن عامل 90 درصد شکستگی های لگن است.

هشدار برای زنانی که رژیم گیاهخواری دارند مهم است

گوشت و ماهی منابع بسیار خوبی از چندین ماده مغذی برای سلامت استخوان ها از جمله پروتئین، ویتامین B12 و ویتامین D هستند.

وبستر می گوید: «این امکان وجود دارد که بیشتر این مواد مغذی را از منابع گیاهی، تخم مرغ و محصولات لبنی دریافت کنید، اما مطالعات قبلی سطوح پایین تری از این مواد مغذی را در گیاهخواران نشان داده است. در این مطالعه، گیاهخواران پروتئین و ویتامین B12 کمتری نسبت به افرادی که پنج بار یا بیشتر در هفته گوشت می‌خوردند، داشتند.

جیمز وبستر گفت: راه هایی وجود دارد که گیاهخواران می توانند از رژیم گیاهخواری پیروی کنند تا از استخوان های خود بهتر محافظت کنند و در عین حال سلامت قلب و سایر فواید را حفظ کنند. اولین قدم حفظ وزن سالم است که نسبت و تعادل بین استخوان ها و عضلات را افزایش می دهد و به کاهش خطر شکستگی لگن کمک می کند.

وی افزود: مصرف فراوان میوه و سبزی، آجیل، حبوبات، لوبیا و غلات کامل، بیشتر مواد مغذی مورد نیاز برای سلامت استخوان و پیشگیری از شکستگی را تامین می کند. همچنین بد نیست از غذاهای غنی شده و کامل در رژیم غذایی خود پرهیز کنید. خوردن غذاهای غنی شده با مواد مغذی ضروری یا مصرف مکمل های غذایی نیز می تواند به جلوگیری از کمبودهای تغذیه ای کمک کند، به ویژه در رابطه با ویتامین B12 و اسیدهای چرب امگا 3. پیدا کردن آنها به طور مستقیم از غذاهای گیاهی دشوار است.

وبستر ضمن توصیه به ورزش گفت که پرهیز از سیگار به بهبود استخوان ها نیز می انجامد. از سیگار کشیدن و نوشیدن الکل زیاد خودداری کنید و در عین حال ورزش منظم می تواند به قوی نگه داشتن استخوان ها کمک کند. ورزش های مقاومتی مانند تمرین با وزنه منجر به افزایش قدرت استخوان ها و عضلات می شود.

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای بررسی اینکه آیا نتایج مشابهی در بین مردان وجود دارد یا خیر، مورد نیاز است.


تمامی اخبار به صورت تصادفی و رندومایز شده پس از بازنویسی رباتیک در این سایت منتشر شده و هیچ مسئولتی در قبال صحت آنها نداریم